Comunicat a Premsa

L’estratègia internacional a Sitges de la mà de la Diputació

L’Ajuntament de Sitges i l’Agència NODE Garraf han estat amfitrions de la sessió del grup de treball d’Estratègia Internacional de la Diputació de Barcelona.

Convé que les administracions locals aprofitin les oportunitats que els pot donar la internacionalització de les seves fortaleses i els seus actius principals.

La sala d’actes de l’edifici Miramar, a Sitges, ha aplegat el grup de treball d’Estratègia Internacional de la Diputació de Barcelona. Aquesta era la primera trobada presencial dels tècnics de diferents ajuntaments de la província.

La convocatòria es presentava amb la proposta El posicionament i la incidència internacional de les ciutats mitjanes. Els participants van analitzar els factors determinants i els arguments que pretexten la internacionalització de les ciutats. La necessitat d’una estratègia global i també la conveniència de promoure la vocació internacional entre els representants polítics van centrar bona part del debat.

Guillem Escolà, regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges, va donar la benvinguda als assistents i va posar l’accent en el caire internacional d’aquesta vila, com a destinació turística i com a seu d’esdeveniments. Va explicar també la projecció de Sitges i el seu entorn més proper com a districte filmogràfic.

Per part de l’Agència, es van exposar els trets característics de l’economia comarcal i les directrius que es deriven del Pla Estratègic d’Activitat Econòmic del Garraf, com a principal crèdit i aval de la planificació.

Al final de la jornada, el grup de treball va ser convidat a una breu passejada distesa per Sitges que es va acabar al Palau Maricel, amb la col·laboració molt valuosa del Consorci del Patrimoni de Sitges.

En el claustre del Maricel, Sira Puig, cap del Departament de Turisme de Sitges, va explicar l’estratègia de Sitges com a destinació internacional i va despertar l’interès dels oients per la combinació d’indicadors i la gestió de les dades que fan possible la selecció de canals i actuacions promocionals.