Simposi Garraf

Simposi Garraf

JORNADES D’ECONOMIA I ESTRATÈGIA COMARCALS

Simposi Garraf es presenta com un esdeveniment congressual promogut per l’Agència de Desenvolupament NODE Garraf, en el marc de la iniciativa Hèlix Garraf, amb el propòsit de consolidar els fonaments per la vitalització econòmica de la comarca.

L’objectiu material d’aquestes jornades d’economia i estratègia comarcals és aplegar els criteris d’experts, els referents d’altres territoris i les aportacions dels agents econòmics, socials i polítics de l’espai més proper.

 

2on Simposi Garraf
L’Hèlix Cultural com a model d’impuls econòmic del Garraf

Seguint el programa, la cultura i el coneixement van ser els fonaments de les jornades d’estratègia i economia comarcals, emmarcades en el 2n Simposi Garraf. L’anomenada economia taronja va estar el teló de fons d’un programa de ponències i debats realitzades a l’auditori de Neàpolis, a Vilanova i la Geltrú, els dies 3 i 4 de desembre, en sessions de matí.

L’Agència de Desenvolupament NODE Garraf va organitzar el 2n Simposi Garraf en el marc de la iniciativa Hèlix Garraf. Des de l’anomenada quàdruple hèlix s’aplega la participació dels representants de les entitats públiques i privades que tenen a veure amb l’economia comarcal. Entre tots ells i la trentena llarga de ponents que van participar en aquestes jornades, es van avaluar els potencials de la demarcació pel que fa a l’estímul i l’atracció d’activitats econòmiques relacionades amb el patrimoni cultural i paisatgístic. Amb el suport de la Diputació de Barcelona les sessions eren obertes a tots els públics, amb inscripció gratuïta.

Dimarts 3 de desembre, l’obertura del Simposi va anar a càrrec de la presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Abigail Garrido, i la presidenta de NODE Garraf, Rosa Huguet. El programa va continuar amb dues ponències de context. Jaume Roures, del grup Mediapro, va parlar del sector audiovisual, acompanyat per Jordi Martí, director de Canal Blau. Gemma Franco, de Llet Nostra, es va centrar en el binomi cultura i empresa, de la mà de la Fundació Catalunya Cultura. Van ser preàmbuls d’un ventall de tres casuístiques descobertes pels representants de SaragossaTerrassa Reus, ciutats de rang creatiu que han apostat pels vectors culturals i del coneixement per promocionar-se i generar alternatives professionals i atractives per a les empreses.

Dimecres 4 es va parlar del Garraf i dels seus potencials com a entorn propici a les activitats econòmiques basades en el patrimoni cultural i paisatgístic, els esdeveniments i la creativitat. La primera taula de ponència va reunir la Mireia Rosich, directora del Museu Biblioteca Víctor Balaguer; Pere Izquierdo, director-gerent de Museus de Sitges; Pilar Garcia, directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya; Mònica Fuster, coordinadora del Museu Charlie Rivel, a Cubelles; Jacquie McLoughlin, del col·lectiu Pedra Seca, a Olivella, i Yolanda Daudén, cap de promoció econòmica de Sant Pere de Ribes per parlar del Retorn dels Indians. Aquesta taula va ser moderada per la periodista Rosa Trillo.

La segona taula de dimecres va reunir al Joan R. Rodríguez, director de Jet Entertainment i Festival Jardins de Terramar; Santi Roig, director tècnic del NODE Film Clúster; Raúl Ramos, dissenyador gràfic i codirector del festival Blanc; Marc Igual, de Pirotècnia Igual, i Rosa Huguet, alcaldessa de Canyelles, que va parlar de la Fira de Santa Llúcia. Aquesta tanda va ser presentada per Raimon Martínez, director de la Fundació de l’Hospital Sant Joan Baptista de Sitges.

El tercer torn el va encapçalar Ramon Arnabat, de l’Institut d’Estudis Penedesencs, que va fullejar el Quadern blanc de la cultura al Penedès. Després, Sergi Menargues, del Campus de la UPC, va presentar Francesc Mestres, editor del Cep i La Nansa; Daniel Gil, de l’Escola i Conservatori Municipal de Música de Vilanova i la Geltrú, i Mireia Vázquez, de l’Institute of the Arts Barcelona.

Finalment, amb el títol L’hèlix cultural als 6 municipis del Garraf, van intervenir les alcaldesses Olga Arnau, de Vilanova i la Geltrú; Rosa Huguet, de Canyelles; Rosa Fonoll, de Cubelles; Marta Verdejo, d’Olivella; Abigail Garrido, de Sant Pere de Ribes, i Aurora Carbonell, de Sitges. La periodista Laura Marin va conduir l’epíleg d’aquest 2n Simposi Garraf.

A manera de simbiosi, els relats periodístic i gràfic (visual thinking) de Jordi Lleó i Roger Petra compilen les aportacions recollides en l’edició del Quadern de l’economia taronja del Garraf.

La cloenda d’aquestes jornades d’estratègia i economia comarcals va rebre les rúbriques de l’alcaldessa amfitriona, Olga Arnau, i la presidenta de l’entitat organitzadora, Rosa Huguet.

 

 

1r Simposi Garraf

Hèlix Garraf posa en marxa el 1r Simposi Garraf, les jornades d’economia i estratègia comarcals.

El 27 i 28 de setembre de 2018, l’Auditori Neàpolis va acollir el 1r Simposi Garraf, un congrés que té la voluntat de reflexionar sobre el present de la comarca per promoure l’estratègia que aquest territori ha de seguir en un futur.

Organitzat per Hèlix Garraf,  fòrum de treball que aglutina els quatre eixos principals i implicats en la vitalització econòmica d’un territori tals com els agents socials, formatius, empresarials i polítics, i promogut  per l’Agència de Desenvolupament NODE Garraf, aquest 1r Simposi va servir per recollir totes les veus expertes i establir les directrius que cal portar a terme per millorar l’economia del Garraf.

De fet, el 1r Simposi no només vol ser una mera reunió d’experts, sinó que un dels objectius és l’edició d’un quadern blanc de l’economia del Garraf que reculli  les reflexions, els criteris,  les aportacions dels ponents que hi participin. El Quadern Blanc de l’Economia del Garraf compendia les estratègies, directrius i actuacions a implementar a curt, mitjà i llarg termini a la comarca.

Dos consellers de la Generalitat de Catalunya van ser presents al Simposi. D’una banda el Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que van obrir la sessió de divendres i la Consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacon que va ser l’encarregada de posar el punt i final a les jornades. Aquesta presència institucional suposa un reconeixement a la idea que vol projectar el 1r Simposi i a allò que  es vol aconseguir. De fet, també ha significat un punt de trobada del món polític, agents socials, formatius i empreses local perquè des de que se’ls va presentar la idea, de seguida s’hi van aplegar i van voler intervenir-hi; primer formant part del Comitè Organitzador i posteriorment participant a les taules que es han organitzar. Tots els agents econòmics i socials són conscients de la necessitat que la comarca té de reaccionar davant la gran Onada metropolitana que pot representar Barcelona i tota la seva àrea metropolitana, fet que es constata en l’Informe de Conjuntura Econòmica, que malgrat que exposava la bona sintonia del Garraf en iniciatives empresarials, apuntava un handicap molt important, i és que el Garraf és una de les comarques de Catalunya amb més atur. Per aquest motiu des de NODE Garraf hem cregut oportú convocar a totes aquestes veus expertes i rellevants per saber cap a on la nostra comarca ha d’anar per no ser engolida per Barcelona i la seva rodalia.

En aquesta primera edició del Simposi Garraf, es va comptar amb experts com Miquel Barceló, Director del Master in Business Innovation de la UPC, Albert Tobau de l’Institut d’estudis Penedesenc i quinze dels directius més representatius de la comarca del Garraf com AKO, Venca, Kuka o Sorea entre d’altres ponents.

Aquesta web fa servir cookies per millorar l'experiencia d'usuari, si continues suposem que hi estàs d'acord Més informació

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar