Comunicat a Premsa

L’Agència Node promou una estratègia d’impuls al comerç i la restauració del Garraf

En clau de comarca i amb l’adhesió dels sis ajuntaments, l’Agència Node Garraf treballa en el disseny d’un seguit d’actuacions per impulsar el consum de proximitat als establiments comercials i de restauració del Garraf.

Moltes vegades no cal anar més lluny i a prop de casa tenim gairebé de tot. Només és qüestió de tenir-ho en compte i afavorir l’activitat del comerç i la restauració locals. Aquests són els pretextos per portar a terme una campanya de promoció que per primera vegada depassa els límits municipals i aposta pel mapa de la comarca.

El Garraf, comerç de marca és el títol d’aquesta estratègia en la què es vol implicar també als gremis de restauració i les associacions del comerç de la comarca. La iniciativa ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona.

Cal tenir en compte que al Garraf el 79,1% dels llocs de treball es concentren en les activitats de serveis; en concret, el 78,3% dels treballadors afiliats al Règim General de la Seguretat Social pertanyen als sectors de serveis mentre que són un 80,7% dels autònoms els que estan relacionats amb activitats de comerç, turisme, cultura i lleure. De fet, en el comerç i en la restauració, un de cada tres llocs de treball està ocupat per un autònom.

Aquestes dades posen en evidència la rellevància d’aquestes activitats en el cistell de l’economia comarcal i, per tant, la conveniència de treballar, tots plegats -administracions locals, entitats sectorials i agents socials i econòmics- per l’impuls d’aquest teixit comercial.