Comunicat a Premsa
El Garraf, comerç de marca és el títol d’aquesta estratègia en la què es vol implicar també als gremis de restauració i les associacions del comerç de la comarca. La iniciativa ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona.
Cal tenir en compte que al Garraf el 79,1% dels llocs de treball es concentren en les activitats de serveis; en concret, el 78,3% dels treballadors afiliats al Règim General de la Seguretat Social pertanyen als sectors de serveis mentre que són un 80,7% dels autònoms els que estan relacionats amb activitats de comerç, turisme, cultura i lleure. De fet, en el comerç i en la restauració, un de cada tres llocs de treball està ocupat per un autònom.
Aquestes dades posen en evidència la rellevància d’aquestes activitats en el cistell de l’economia comarcal i, per tant, la conveniència de treballar, tots plegats -administracions locals, entitats sectorials i agents socials i econòmics- per l’impuls d’aquest teixit comercial.