 |
 |
|
NODE GARRAF
El sommelier David Martínez col·labora amb el Garraf Gastronòmic
NODE Garraf i el sommelier David Martínez han posat en marxa una acció de col·laboració a xarxes socials per tal de fer difusió dels cellers i vins del massís del Garraf dins el segell Garraf Gastronòmic. Amb publicacions setmanals al canal d’Instagram de Garraf turisme, es podrà seguir la presentació de diferents vins dels cellers col·laboradors, així com veure les principals característiques i estils de vins produïts en aquest territori. El primer dels vídeos està pensat perquè es publiqui a la primera setmana d’octubre. No t’ho perdis!
Segueix-nos a @garrafturisme Facebook i Instagram
|
 |
|
NODE GARRAF
Tallers de turisme
Continuant amb la formació virtual iniciada al maig per la Gerència de Turisme de la Diputació de Barcelona, la Direcció de Serveis de Formació i la Cambra de Comerç de Barcelona, amb el suport de NODE Garraf, us presentem les dues formacions que tindran lloc durant el mes d’octubre a la nostra comarca.
13 d’octubre · Com millorar la comunicació online de la sostenibilitat
L’objectiu del curs és comunicar les bones pràctiques sostenibles que està portant a terme l’empresa turística, i fer-ho d’una forma atractiva a la web i a les xarxes socials.
Més info
22 d’octubre · Neuromàrqueting i neurogastronomia per a empreses inquietes
Aprèn com aplicar neurociència al teu negoci turístic o gastronòmic i la teva marca tindrà un efecte WOW! Taller dinàmic i totalment pràctic amb el que sortiràs amb idees concretes de com millorar el teu servei i aprendràs com funciona el cervell del turista del S. XXI.
Més info
|
 |
|
SITGES
Sitges reprèn les accions presencials a la fira de turisme de negocis ‘Pure Meeting’ a París
El Sitges Convention Bureau participa en el Pure Meeting & Events a París, el primer workshop presencial des de l’inici de la pandèmia. L’esdeveniment turístic ha comptat amb 400 professionals del sector i un centenar d’expositors francesos i internacionals.
Llegieix més
|
 |
|
AGÈNCIA CATALANA DE TURISME
Inscriu-te a la #formacióturismecat
Organitzats per la Direcció General de Turisme i l'Agència Catalana de Turisme, la formació va adreçada al sector turístic català amb la voluntat de contribuir a l'increment de la competitivitat, creant un nou escenari orientat a la cooperació, a la co-creació i a l'aplicació de les possibilitats d'innovació en tots els àmbits i processos de les empreses i entitats turístiques.
Saber-ne més
|
 |
|
AGÈNCIA CATALANA DE TURISME
Seguiment de l’impacte de la COVID-19 en l’activitat turística a Catalunya
Després d'un estiu atípic, la incertesa és ben present en el sector turístic a escala mundial, l’Agència Catalana de Turisme publica els principals indicadors d'activitat turística que es poden obtenir en les actuals circumstàncies: fent seguiment des de les oficines a l'exterior de l'ACT i obtenint dades a partir de big data.
Veure informe
Seguiment de la situació i perspectives de les empreses i entitats afiliades a l’ACT
L’Agència Catalana de Turisme publica l’informe amb els resultats de les enquestes realitzades a empreses i entitats afiliades a les marques de l’Agència Catalana del Turisme excloent les afiliades a la marca “Barcelona Medical Destination”. Es tracta d’un univers finit amb 1.471 empreses o entitats afiliades.
Veure informe
Mercats emissors de turisme
Amb motiu del dia mundial del turisme que va tenir lloc el passat 27 de setembre, l’Agència Catalana de Turisme ha publicat l’informe “Mercats emissors de turisme” elaborat amb les oficines de promoció turística a l’exterior, recollint el testimoni d’experts de l’àmbit del turisme internacional que comparteixen la seva visió per ajudar-nos en aquest complicat procés de recuperació del sector turístic.
Veure informe
|
 |
|
COMUNICATUR
El Grand Tour de Catalunya ja és aquí
El Grand Tour de Catalunya és una ruta circular que permet descobrir i gaudir de Catalunya en diferents dies. L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha creat aquest itinerari que recorrerà Barcelona, Tarragona, el Delta de l’Ebre, els Pirineus, la Val d’Aran, la Seu d’Urgell, la Zona Volcànica de la Garrotxa, Figueres o el Montseny, entre altres punts. Una de les rutes (tram 1) també recorre part del Garraf.
Veure més
|
 |
|
COMUNICATUR
Quina Barcelona coneixes tu?
La Diputació de Barcelona ha decidit endegar una campanya orientada al mercat domèstic per donar continuïtat a la campanya d’estiu promoguda per la Generalitat de Catalunya i les diputacions “Catalunya és casa teva”. El lema escollit és “Quina Barcelona coneixes tu?” i presenta les comarques de l’entorn de Barcelona com una destinació propera, de qualitat i segura.
Veure més
|
|
|
|
|
Perspectives d'activitat turística a la Destinació Barcelona
L'Observatori del Turisme a Barcelona actualitza l'informe de Perspectives d'activitat turística a la Destinació Barcelona a data 04/09/20. En aquest, l’aparició de rebrots a molts països, ha suposat tornar a implementar mesures restrictives, que no modifiquen significativament les regulacions globals atenent al fet que segueixen sent parcials.

Veure informe |
Informe d’onada especial: enquestació per al Gran Premi de Fórmula 1
Eurecat i la Diputació de Barcelona a través de la plataforma Tourism Data System posa a la vostra disposició l’informe d’ocupació del Garraf del 12 - 15 Agost (Fórmula 1) del 2020. Tanmateix hi surten comparatives amb altres comarques de la província de Barcelona.

Veure informe |
|
|
|

|

|
 |

Reajustant l’estratègia
La pandèmia ha situat la nostra societat en un punt que difícilment haguéssim imaginat poc temps abans. L’afectació s’ha fet sentir intensament en tots els àmbits, el sanitari, el social i no cal dir també l’econòmic.
El sector turístic no ha estat aliè a aquesta afectació, de fet la pateix amb més intensitat que d’altres àmbits econòmics, s’ha vist abocat durant uns mesos a una absoluta paràlisi i més recentment a un reinici parcial, feble i intermitent de l’activitat.
L’extensió de la pandèmia modifica l’escenari. Fins ara hem vist que l’anàlisi que es feia des dels àmbits professional, tècnic o acadèmic no era del tot coincident. Hem identificat aproximacions que dibuixen paradigmes futurs diametralment oposats als actuals amb un sector transformant-se de manera absoluta. De la mateixa forma altres hipòtesis plantegen escenaris continuistes quan la pandèmia quedi sota control, amb una contenció durant les fases immediatament posteriors però retornant als patrons ja coneguts.
Probablement la sensibilitat a la seguretat és reforçarà, hi ho farà pel que significa la vesant sanitària fins ara menys present en la conceptualització de la seguretat a les destinacions turístiques tot i ser-hi. Es pot preveure una contenció de l’activitat ens els propers exercicis condicionada a l’aparició d’un tractament efectiu per la pandèmia, però també es cert que d’altres fenòmens (SARS, Grip-A, MERS) van tenir una afectació acotada en el temps. La contenció de la demanda accentuarà la competència i pot tibar els preus a la baixa per un període de temps. La demanda inicialment reaccionarà buscant la garantia de la seguretat, reclamant propostes flexibles, espais menys densificats i més oberts, reduint la durada de les seves estades, limitant la mobilitat, reclamant mecanismes de recompensa i amb major sensibilitat també pel preu. La innovació haurà de ser més present en tota la cadena de valor dels productes i serveis tant en la part visible i percebuda per la demanda com en les eines de gestió. Es reforçarà la digitalització i les solucions tecnològiques hauran de donar resposta als nous escenaris. Pel que fa a la informació caldrà adquirir consciencia que ni es podrà disposar de tota la que seria necessària per prendre les decisions ni arribarà per les mateixes fonts fins ara habituals, fent que el coneixement sigui encara de més valor. En relació a la governança veurem com el rol del sector públic s’haurà de reforçar per acompanyar i intentar atenuar l’afectació generada, afavorint encara més la participació i creant espais per propiciar major nivells de cooperació entre els actors. I tot plegat embolcallat per la sostenibilitat que no es podrà afrontar des de la retòrica banal.
El camí que s’obre per davant serà difícil pel sector però, ja que inexcusablement s’ha d’afrontar, val la pena aprofitar l’aprenentatge que ens provoca per reajustar millor l’estratègia.
Octavi Bono
Director General de Turisme a la Generalitat de Catalunya
|
|
|
|
|
|
Presentació de la campanya del Grand Tour de Catalunya

|
|
|
|
 |
 |
|