Els Festivals: una activitat cultural, turística i econòmica, que cal reivindicar.

En la darrera edició del Festival Jardins Terramar de Sitges, celebrada l’any 2019, es van vendre un total de 25.170 entrades, un 21,7% més respecte l’any anterior.  Un 80% d’aquest públic era de fora de les comarques del Garraf i el Penedès. D’aquests, un 40% des de Barcelona i l’Àrea Metropolitana, un 20% de la resta de l’Estat espanyol, un 10% d’altres indrets de Catalunya i un 10% de procedència internacional. Només en accions de comunicació i promoció externa del festival, Sitges va obtenir un impacte de marca valorat en 2.145.000 euros, segons l’informe de Kantar Media.

Són dades concloents que confirmen que el nostre projecte, i els de la resta dels festivals del Garraf i el Penedès, sumen -i molt- culturalment i econòmicament al nostre territori.  Ara, en aquests moments de reflexions sobre el model de futur del turisme, reivindiquem la nostra aportació incontestable, i demanem que es tinguin en compte les empreses que composem el teixit cultural, per poder seure al costat de la resta dels sectors econòmics, compartint idees que representin una evolució del sistema actual, per a generar un nou marc de col·laboració més estret que fins ara.

La situació sobrevinguda per la pandèmia de la COVID ens referma en la persistència que com a promotors musicals hem mantingut sempre, en el sentit que aquestes iniciatives tan globals i integradores han d’anar de la mà d’un compromís ferm de la part publico-privada.  I, definitivament, ara és el moment de fer aquest pas endavant, treballant plegats de manera decidida -les administracions públiques i les empreses privades- per fer front els nous temps post-pandèmia que s’acosten per al turisme cultural al nostre país.  Perquè, sí, la música és cultura i promoció econòmica.

 

Joan Ramon Rodríguez, director del Festival Jardins Terramar de Sitges.

Del 29 de juliol al 12 d’agost de 2021. www.festivaljardinsterramar.com