Comunicat a premsa

El Garraf atrau les primeres marques

Air Up, Aldi, Lidl, Allianz, Fiatc, Mutua Madrileña, Cathay, Citroën, Cupra, Hyundai, Kia, Lamborghini, Lexus, Mercedes Benz, Porsche, Renault, Seat, Smart, Tesla, Motos.net, Ambar, Budweiser, Bicentury, Lays, Lemonade, RedBull, Asics, Decathlon, Nike, Puma, Armani, H&M, Levi’s Strauss, Marie Claire, Mango, Massimo Dutti, Primark, Rosa Clará, Running, Stradivarius, Uterqüe, Venca, Zara, Zalando, Facebook, Hewlet Packard, Samsung, Visa, Wella..

Aquestes són algunes de les marques per a les què s’han enregistrat anuncis en el decurs del 1r semestre de 2021 al Gran Penedès. De nou, el Garraf i el Penedès es revelen com una destinació en auge per a les produccions publicitàries. La diversitat i la combinació de localitzacions, bé a cel obert o bé en platós habilitats, fa que es multipliquin les sol·licituds de rodatges. La clau de tot plegat, cal explicar-ho, és la gestió proactiva i el fet de facilitar l’activitat a les productores, cosa que s’aconsegueix des de la NODE Film Clúster.

És així com els primers sis mesos d’enguany han millorat qualsevol estadística anterior pel que fa a l’activitat de rodatges en l’àmbit de la Gran Penedès Film Commission. En total han estat 133 les sol·licituds de rodatges que s’han materialitzat. Les operacions de producció han suposat un total de 150 dies; es podria dir que gairebé tots els dies hi ha un rodatge a les nostres comarques.

A banda dels espots, cada vegada són més les produccions per a la indústria televisiva, tant les sèries com els realitys. Aquesta tendència positiva tindrà continuïtat els propers mesos, de manera que el segon semestre de 2021 es podria apuntar un nou rècord.

En concepte de taxes i cessions d’equipaments públics i privats per a l’activitat filmogràfica s’han facturat 140.000 euros. Aquesta quantitat, però, queda lluny de la repercussió total atès que cal afegir els ingressos per als proveïdors de serveis que són necessaris en cadascuna de les produccions, com ara allotjaments, restaurants, càterings, seguretat i vigilància, transports, lloguers de maquinària, subministraments diversos, operaris d’ofici i figurants.

Les fotos que acompanyen aquest comunicat corresponen a l’anunci de Mutua Madrileña, a Sitges, i el videoclip de Cold Play, a la cimentera Sansón.