Després d’un nou estiu, un cop més, poc usual, començo a adonar-me que la normalitat no tornarà a formar part de les nostres vides. La “Nova Normalitat” tan anomenada i que al final el que ens aporta és la tranquil·litat de saber què ens espera, començo a creure que s’ha quedat en el passat. Tots pensàvem que amb la vacuna tornaríem a fer la vida d’abans… Però si alguna cosa tenim certa és que la vida d’abans ens pot portar al mateix desastre que hem viscut. Així que: no hauríem de plantejar-nos  fer quelcom diferent ?

Com deia, al Desitges, hem tingut un estiu inusual, on ni els horaris, ni els clients, ni els motius dels seus viatges eren els esperats, o almenys al que estàvem acostumats. I així i tot, puc dir que no hem tingut un mal estiu. Hem tingut un estiu diferent. Ens ha faltat el client estranger que reserva amb antelació, sol fer llargues estades i té uns horaris de vida diferents dels nostres. En canvi, hem tingut molt client nacional, i el que és millor, molt client local. Crec que tots nosaltres, a força de la pandèmia, ens hem adonat que no cal viatjar lluny per visitar llocs espectaculars, tenim la gran sort de viure en un país on amb desplaçaments relativament curts podem gaudir de paisatges i experiències absolutament fascinants, amb l’acompanyament del bon clima i la bona gastronomia. Crec que estem aprenent a valorar el que tenim, el que és nostre.

Aquest nou viatger té un tarannà diferent, en lloc de fer les vacances d’un sol cop, vol aprofitar petites escapades a diferents llocs i aprofitar per conèixer més destinacions. Per tant, els hotels hem tingut estades de més curta durada, quasi sense ni antelació de reserva, però amb clients més consumidors d’experiències locals, el qual ens porta a fer col·laboracions amb les empreses veïnes i fer Destí junts. Un altre tipus de client que hem tingut aquest estiu, a diferència dels estius en l’època de la “normalitat”, és el client d’empresa, persones que s’allotgen per necessitats de feina. Val a dir que el nostre hotel ja està especialitzat en aquest tipus de client. Tot i això la nostra experiència és que en els mesos de juliol i agost les pernoctacions disminuïen considerablement per aquest segment. Ara no, l’empresa que ha aconseguit arrancar, no pot parar, i els projectes s’han de tirar endavant. Així que tenim un nou tipus d’hoste a l’època estival que abans no teníem.

Tot explicant això, em plantejo: quin escenari prefereixo? La veritat és que cada vegada menys podem plantejar-nos escenaris basats en l’experiència. El món ens està dient que les coses canvien: és el canvi climàtic, són les noves tecnologies, és el 5G, les noves maneres de comunicar-nos? Tot avança molt de pressa i el que necessitem és treballar la nostra capacitat d’adaptació. Hem de ser més observadors, més curiosos, hem de dedicar temps a pensar com ens adaptem a allò que sembla que encaixa més en cada moment. Hem de ser flexibles  amb els nostres clients en els nostres negocis, ens hem de formar… Però mai podem pretendre que tot sigui igual, el canvi continu ha vingut per quedar-se i la nostra capacitat d’adaptació ens donarà  de nou la felicitat. Així doncs…  Us animo a Gaudir!!

Cristina Subirana
Hotel Desitges