|
|
La indústria turística es troba immersa en l'anomenada transformació digital i en l'onatge tecnològic. Res és com era abans. La competitivitat del sector depèn de l'adopció de nous sistemes i d'una revolució en els processos. Els actors que componen la cadena de valor d'un producte o d'una destinació veuen la necessitat d'avançar-se al futur per generar avantatges comparatius. Ja no es tracta de posar-se al dia; es tracta de pensar en clau de demà: com evolucionarà la demanda i, en conseqüència, com poden generar una oferta encertada.
En la dècada anterior el big data va aportar eficiència i oportunitat en el tractament de la informació i va suposar un abans i un després en el màrqueting turístic; particularment, en els vessants comercial i de la comunicació. Avui, la intel·ligència artificial (IA) es presenta com un revulsiu per al sector, sobretot en el disseny del producte i en l'operativa de gestió. Ho pot fer d'una manera transversal en la què s'implica a professionals i empreses; també als clients, que tindran millors opcions. |

|
DATA
8 d’abril de 2021 | Dijous
HORARI
Sessió de matí | de 9h a 13h30
LLOC
Hotel Melià Sitges
Carrer de Joan Salvat Papasseit, 38 | Sitges
Inscriure's |
La jornada promoguda per l'Agència de Desenvolupament NODE Garraf i l'Ajuntament de Sitges, amb el suport de la Diputació de Barcelona, pretén aportar coneixement en relació amb els nous recursos que la intel·ligència artificial posa a l'abast de les activitats turístiques, ens els àmbits públics i privats. Al binomi de la qualitat i la sostenibilitat li faltava la crossa intel·ligent. |
|
 |
8h45 |
Recepció i acreditació |
|
|
9h15 |
Obertura |
Aurora Carbonell, alcaldessa de Sitges
Eva Menor, presidenta de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona
Rosa Huguet, presidenta de l’Agència de Desenvolupament NODE Garraf |
|
|
|
|
|
|
|
9h30 |
Presentació |
Guillem Escolà, regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges |
|
|
|
|
|
|
9h45 |
La intel·ligència artificial i el seu impacte en les empreses. Focus en el sector turístic.
Daniel Marco, director general d’Innovació i Economia digital de la Generalitat de Catalunya |
|
|
|
|
|
|
10h15 |
Les oportunitats de la Intel·ligència Artificial per al turisme.
La Intel·ligència Artificial és una de les tecnologies amb més creixement i major impacte al sector turístic. Veurem quines oportunitats ens ofereix a través de solucions i aplicacions existents.
Joan Borràs, responsable de Tecnologia del Departament d’innovació Turística d’Eurecat. |
|
|
|
|
|
|
10h45 |
Pausa cafè |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11h15 |
Intel·ligència Artificial: Tecnologies i aplicacions al turisme.
Farem un repàs a les tecnologies de la IA, tant les que són una realitat com les que s’estan desenvolupant, i la seva incidència en l’ecosistema turístic.
Dr. Pere Garcia, director Unitat de Desenvolupament Tecnològic en Intel·ligència Artificial. UDT-IA. Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial. CSIC. |
|
|
|
|
|
|
|
|
11h45 |
Impacte de la IA en les competències professionals i les professions del turisme.
Reflexionarem sobre el canvi i la continuïtat en les professions turístiques a causa de la irrupció de la IA al sector.
Jordi Ficapal, director pedagògic i d'innovació i director de la càtedra de Turisme Responsable i Innovació de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera de Sant Ignasi. |
|
|
|
|
|
|
|
12h05 |
The Big Hack · Accedeix a les dades, fes-te amb el control
Darreres eines i tècniques d’anàlisi que utilitzen les grans corporacions per augmentar les seves vendes
Rafael de Jorge, consultor de Tourism Growth Marketing |
|
|
|
|
|
|
12h25 |
La Big Data com a negoci
Les dades no només estan al servei de les grans ‘early adopters’. Tant els usuaris com les administracions i empreses en poden fer ús, i un molt bon ús, per millorar serveis, conciliar el turisme amb els ciutadans i rebre millors experiències
Alex Gómara, desenvolupament de Negoci a Telefónica IOT & BIG DATA Tech |
|
|
12h45 |
PAL Robotics. Robótica e IA: avances y aplicaciones en turismo
S ’exposarà de quina manera els darrers avenços en IA i robòtica poden marcar la diferència i les seves possibles aplicacions a diferents àmbits i sectors com el turisme; especialment rellevant atès el context mundial actual.
Francesco Ferro, CEO Pal Robotics. |
|
|
|
|
|
|
|
13h05 |
Taula rodona |
It’s all about the data.
Quina informació ens donen les dades, per què ens poden ser útils i com podem aplicar aquest coneixement en la gestió d’una destinació.
Ponents: Rafael González, director i cofundador, Vivential Value
Emmanuel Muñoz, responsable de serveis digitals i big data de Catalunya, Orange
Sira Puig, cap del departament de turisme de l'Ajuntament de Sitges,
Turisme de Sitges |
|
|
|
|
|
|
13h30 |
Cloenda |
Octavi Bono, director general de Turisme · Generalitat de Catalunya
Luis Miguel García, regidor de Turisme de Sitges
Oskar Stöber, president del Gremi d’Hostaleria de Sitges |
|
|
|

DATA
8 d’abril de 2021 | Dijous
HORARI
Sessió de matí | de 9h a 13h30
LLOC
Hotel Melià Sitges
Carrer de Joan Salvat Papasseit, 38 | Sitges
Aforament limitat. Les places s'assignen per ordre d'arribada de les inscripcions.
Aquesta jornada és gratuïta i es farà en format presencial i en streaming. |
|
|
|
|
|
|
|