Si no podeu veure aquest mail correctament feu click aquí: www.nodegarraf.cat


La indústria turística es troba immersa en l'anomenada transformació digital i en l'onatge tecnològic. Res és com era abans. La competitivitat del sector depèn de l'adopció de nous sistemes i d'una revolució en els processos. Els actors que componen la cadena de valor d'un producte o d'una destinació veuen la necessitat d'avançar-se al futur per generar avantatges comparatius. Ja no es tracta de posar-se al dia; es tracta de pensar en clau de demà: com evolucionarà la demanda i, en conseqüència, com poden generar una oferta encertada.

En la dècada anterior el big data va aportar eficiència i oportunitat en el tractament de la informació i va suposar un abans i un després en el màrqueting turístic; particularment, en els vessants comercial i de la comunicació. Avui, la intel·ligència artificial (IA) es presenta com un revulsiu per al sector, sobretot en el disseny del producte i en l'operativa de gestió. Ho pot fer d'una manera transversal en la què s'implica a professionals i empreses; també als clients, que tindran millors opcions.


DATA
8 d’abril de 2021  | Dijous

HORARI
Sessió de matí  |  de 9h a 13h30

LLOC
Hotel Melià Sitges
Carrer de Joan Salvat Papasseit, 38  |  Sitges

Inscriure's

La jornada promoguda per l'Agència de Desenvolupament NODE Garraf i l'Ajuntament de Sitges, amb el suport de la Diputació de Barcelona, pretén aportar coneixement en relació amb els nous recursos que la intel·ligència artificial posa a l'abast de les activitats turístiques, ens els àmbits públics i privats. Al binomi de la qualitat i la sostenibilitat li faltava la crossa intel·ligent.
8h45 Recepció i acreditació
   
9h15 Obertura Aurora Carbonell, alcaldessa de Sitges
Eva Menor,
presidenta de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona
Rosa Huguet,
presidenta de l’Agència de Desenvolupament NODE Garraf
 
           
9h30 Presentació Guillem Escolà, regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges
           

9h45

La intel·ligència artificial i el seu impacte en les empreses. Focus en el sector turístic.

Daniel Marco, director general d’Innovació i Economia digital de la Generalitat de Catalunya
           
10h15

Les oportunitats de la Intel·ligència Artificial per al turisme.
La Intel·ligència Artificial és una de les tecnologies amb més creixement i major impacte al sector turístic. Veurem quines oportunitats ens ofereix a través de solucions i aplicacions existents.

Joan Borràs, responsable de Tecnologia del Departament d’innovació Turística d’Eurecat.

           
10h45 Pausa cafè        
           
11h15

Intel·ligència Artificial: Tecnologies i aplicacions al turisme.
Farem un repàs a les tecnologies de la IA, tant les que són una realitat com les que s’estan desenvolupant, i la seva incidència en l’ecosistema turístic.

Dr. Pere Garcia, director Unitat de Desenvolupament Tecnològic en Intel·ligència Artificial. UDT-IA. Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial. CSIC.

   
           
11h45

Impacte de la IA en les competències professionals i les professions del turisme.
Reflexionarem sobre el canvi i la continuïtat en les professions turístiques a causa de la irrupció de la IA al sector.

Jordi Ficapal, director pedagògic i d'innovació i director de la càtedra de Turisme Responsable i Innovació de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera de Sant Ignasi.

 
           
12h05

The Big Hack · Accedeix a les dades, fes-te amb el control
Darreres eines i tècniques d’anàlisi que utilitzen les grans corporacions per augmentar les seves vendes

Rafael de Jorge,
consultor de Tourism Growth Marketing

           
12h25

La Big Data com a negoci
Les dades no només estan al servei de les grans ‘early adopters’. Tant els usuaris com les administracions i empreses en poden fer ús, i un molt bon ús, per millorar serveis, conciliar el turisme amb els ciutadans i rebre millors experiències

Alex Gómara
, desenvolupament de Negoci a Telefónica IOT & BIG DATA Tech

   
12h45

PAL Robotics. Robótica e IA: avances y aplicaciones en turismo
S ’exposarà de quina manera els darrers avenços en IA i robòtica poden marcar la diferència i les seves possibles aplicacions a diferents àmbits i sectors com el turisme; especialment rellevant atès el context mundial actual.

Francesco Ferro, CEO Pal Robotics.

 
           
13h05 Taula rodona It’s all about the data.
Quina informació ens donen les dades, per què ens poden ser útils i com podem aplicar aquest coneixement en la gestió d’una destinació.

Ponents:
Rafael González, director i cofundador, Vivential Value
E
mmanuel Muñoz, responsable de serveis digitals i big data de Catalunya, Orange
Sira Puig, cap del departament de turisme de l'Ajuntament de Sitges, Turisme de Sitges
           
13h30 Cloenda Octavi Bono, director general de Turisme · Generalitat de Catalunya
Luis Miguel García, regidor de Turisme de Sitges
Oskar Stöber, president del Gremi d’Hostaleria de Sitges
 
 


DATA

8 d’abril de 2021  | Dijous

HORARI
Sessió de matí  |  de 9h a 13h30

LLOC
Hotel Melià Sitges
Carrer de Joan Salvat Papasseit, 38  |  Sitges

Aforament limitat. Les places s'assignen per ordre d'arribada de les inscripcions.

Aquesta jornada és gratuïta i es farà en format presencial i en streaming.


Organitzen   Amb el suport de


Partners
 
Col·laboració especial


 


Node Garraf · Agència de Desenvolupament
Av. de Cubelles, 88, 2a planta
Vilanova i la Geltrú · 938 100 722
agenciadesenvolupament@nodegarraf.cat
www.nodegarraf.cat